Thursday, September 22

disini kisah bermula...

hai....
bila terkenang kembali detik  pertemuan kami... rasa mcm nk gelak pun ada..hehehehe
mcm x sangka jer...hahahaha.. peristiwa berlaku pada satu malam.. didalam sebuah bas SHAMISHA.... lebih kurang bulan june 2009.... 

mcm nie kisahnya... masa to aku baru lepas progrm di politeknik ( aku dulu student poli kat kulim), x silap aku karniva keusahawanan... kami student yang ambik paper usahawan kena berniaga masa pendaftaran student part1... so, kami berniga ar.. seharian berniaga.. mlm to kami blik kg... so.. penat ar sbb seharian x tido.. masa naik bas to, aku dgn kwn aku.. nama dy uzai... naik bas.... 

masa dlm bas... tetiba jer kami kena tukar bas.. naik bas lain... seat aku bersebelahan dgn 2 owg mamat nie,, aku tngk mcm mat terat jer... so, aku bt x tw akan... dah la penat.. tetiba jer, mamat nie tegur aku.... " nk g mana," aku ckp ar " nk blk umah ar, nk p mana lg" dlm ati aku, apa sal mamat nie... bnyk ntya plk... 

gaduh punya gaduh... dy tnya aku umah kat ner, aku ckp ar kat Jeli... blk shell...  so k ar.. aku tertido.. tido penat pasal ... tertiba jer... bukak jer mata..aku dah sampai kat Tanah Merah.. SO, dah terlepas kat Umah aku,,,, Punya marah mamat td dy kata aku nie tipu dy... pa hal plk aku nk tipu dy... so, aku ckp ar aku dah terlepas bas... so dy ofer aku p umah kakak dy kat Tanah Merah.. Takut gak ar aku.. Sbb takut pa2 terjadi ker nTY... tp MEMber aku ckp p jer ar.. x kan aku nk dok kat stesen bas Tanah Merah Pkul 3.00 pagI TO... so, aku call mother aku.. mother aku bg jer.. aku P ar.. dan alhamdulilah.. mmg kakak dgn adk mamat to ada Kat umah.... 
 dan Mamat yang aku maksudkan adalah Lukman ( tunang au skg dan bakal jadi sumai aku)... mcm to ar sedikit sebnyak kisah pertama kami..hehehe

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Saat Aku Mengenalimu

Daisypath Friendship tickers

Dengan Lafaz "Aku Terima Nikahnya " Kau Milikku

Daisypath Anniversary tickers

Besday Mr.Lukman

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Besday Mrs.Lukman

Daisypath Happy Birthday tickers

Nur Amni Liyana

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers